Társadalmi felelősségvállalás
Jópár éve örömmel kezdtünk bele olyan programok kialakításába, lebonyolításába, melyek során lehetőséget biztosítunk, hogy ne csak a szponzoráció, a távoli mecénásság eszközével segíthessenek a kultúra, az egészség, a környezet, stb. jobbá tételében.
A CSR programok eszközével igazolhatják, hogy valóban érzékenyek az országban jelen lévő nehézségekre – és munkaerejükkel (a dolgozók kétkezi részvételével) és pénzükkel ezen segítenek is.
Egy Társadalmilag Felelős Vállalat a környezetvédelem, a jó munkakörnyezet, stb. biztosításán túl, szem előtt tartja tágabb környezetének fejlesztését, gazdagítását is.
Néhány példa eddigi programjainkból:
o A Pécsi Nemzeti Színház felújítási munkálatainak elvégzése
o A bajai Művelődési ház belső tereinek megtisztítása, festése
o Debrecen legrégebbi általános iskolájában tantermek felújítása
o Faületetés Szolnok megújult belvárosában a zöldebb környezetért.
o …
Ahogy mi látjuk Társadalmi Felelősségvállalás keretén belül négy szinten történhet meg a bevonódás:
o A "Híd": ekkor a cég csupán kapcsolat rendszerét felhasználva összeköti az adományozót és a támogatottat. Itt semmilyen befektetés és aktív személyi részvétel nem szükséges, mégis a cég segítsége nélkül nem jöhetne létre a segítség.
o A "Látogató": a vállalat egy programját kistérségi területre viszi. A program során lehetőségük van a munkatársaknak betekinteni a helyi közösség életébe, kipróbálni az együttműködés adta lehetőségeket.
o A "Segítő": Itt már a vállalat saját erőforrásait fordítja egy másik szervezet, vagy közösség életében felmerülő valós igények kielégítésére. Lehet ez csupán a vállalat dolgozóinak munkaereje és ideje, de vállalhatja a cég a munka során felmerülő eszköz- és anyagköltségeket is.
o Az "Örökbefogadó": Ezen a szinten a csoport már vállalja, hogy egy másik szervezet, vagy közösség életében hoszzú távon jelen van, folyamatosan együttgondolkodva, a felmerülő problémákat orovosolva, erőforrásait biztosítva.
Természetesen minden egyes szint más és más értékek megjelenésével, megjelenítésével tud hozzájárulni a vállalati kultúra fejlesztéséhez, miközben a csoportkohéziót, önismereti szempontok segítségével erősíti.
Egy-egy CSR programnak természetesen illeszkednie kell a cég stratégiájához, PR tevékenységéhez és szervezeti kultúrájához is.
Ha belegondolsz, ezek a programok azok, amikkel tényleg mindenki jól jár:
o a vállalatnak PR lehetőség;
o a vállalat munkatársai a segítségnyújtás jóérzésének megtapasztalásán túl
o a csapaépítés, csapatépülés élményét is megélhetik;
o a helyi közösség pedig élvezi a vállalat munkatársai által elvégzett munka eredményét.
Ha kedvet kaptál, hogy a Te cégednél is elinduljanak ilyen jellegű tevékenységek, írj: peter.beck@t-online.hu; kata.biro@t-online.hu